Inbound marketing

Marketing bestaat uit meer dan af en toe een Facebook post plaatsen, een blog schrijven of een foto op Instagram te zetten. Een goede marketing draait om het creëren van een waardevol en samenhangend verhaal voor je klanten. Oftewel: Inbound Marketing. Vanuit deze methode gaan wij bij Another Concept aan de slag met het opzetten van een marketing strategie om jouw bedrijf te laten groeien. Benieuwd wat er allemaal bij zo’n campagne komt kijken? Download onze checklist!

Download de Inbound Marketing checklist

Attract: kom in de spotlight te staan

Jouw bedrijf is gaaf, maar hoe zorg je ervoor dat anderen dit gaan zien? In de attract fase van Inbound Marketing draait alles om het aantrekken van nieuwe bezoekers. Om dit te doen schrijf je interessante blogs, gebruik je online ads, post je content op social media en zorg je ervoor dat jouw website goed vindbaar is. En dit allemaal met het doel om jouw nieuwe websitebezoekers enthousiast te maken over je bedrijf en mee te nemen in de volgende fase.

Ik wil meer weten over deze fase

Convert: van bezoeker naar contact

Veel websitebezoekers zijn natuurlijk leuk, maar wat leveren ze op? In de convert fase draait alles om het verzamelen van waardevolle contacten voor je bedrijf. Zo zorg je ervoor dat je in contact kunt blijven met je potentiële klanten, oftewel leads. Om dit te bereiken ga je aan de slag met sterke calls to action (CTAs), landingspagina’s en formulieren. Maar in ruil voor contactgegevens verwachten jouw websitebezoekers wel iets terug. Wat heb jij ze te bieden? Een interessante nieuwsbrief, een ebook of misschien wel een workshop?

Ik wil meer weten over deze fase

Close: haal meer omzet uit jouw marketing

Zodat jouw bedrijf kan groeien heb je klanten nodig. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw leads klanten en uiteindelijk ambassadeurs van jouw bedrijf worden? Hiervoor zul je jouw leads moeten blijven voorzien van content die ze over de streep trekt. Email marketing, social media, remarketing ads, landingspagina’s en meer komen in deze fase samen. Gebruik een CRM om nog meer uit je leads te halen en ervoor te zorgen dat jij zoveel mogelijk leads omtovert tot blije klanten.

Ik wil meer weten over deze fase