Asterisk Another Concept

27 oktober, 2019

6 belangrijke aspecten van LinkedIn marketing

Blog door

Maike Salakory

LinkedIn is een social media platform dat zich voornamelijk richt op zakelijk netwerken. Het doel is om waardevolle connecties te maken met mensen uit jouw professioneel vakgebied. Of je LinkedIn moet gebruiken voor jouw bedrijf, hangt af van je bedrijf, je doelgroep en de manier waarop je jezelf in de markt wilt zetten. Maar als je besluit er iets mee te doen, bekijk dan even deze 6 aspecten van LinkedIn marketing, zodat je weet wat het platform te bieden heeft.

1. De LinkedIn Bedrijfspagina

Een bedrijfspagina op LinkedIn vergroot je eigen zichtbaarheid voor vakgenoten en potentiële werk- of opdrachtgevers. Met een bedrijfsprofiel laat je zien wie jij bent, wat je interesses zijn en wat je te bieden hebt. Zorg ervoor dat je bedrijfsprofiel alle belangrijke bedrijfsinformatie bevat en up to date is.

2. Netwerken via LinkedIn

Nu je een compleet bedrijfsprofiel hebt, kan het netwerken beginnen! LinkedIn is een echt netwerk platform. Duizenden professionals uit duizenden vakgebieden treffen elkaar hier om informatie over hun vakgebied, hun bedrijf en hun diensten uit te wisselen. Het is belangrijk om waardevolle connecties toe te voegen aan je profiel. Dit zijn vaak mensen uit je eigen vakgebied of mensen die je professionele kennis delen.

Ga het gesprek aan met je connecties. Reageer op hun berichten, stuur ze een persoonlijk bericht en vergeet niet andere professionals en/of bedrijven te taggen in berichten waar zij in betrokken zijn.

3. Adverteren via LinkedIn

Een bedrijfspagina op LinkedIn geeft de mogelijkheid om advertenties te plaatsen waarmee je een specifieke doelgroep aan kan spreken. Zo komt de informatie die jij naar buiten wil brengen terecht bij de juiste personen.

Het is een mooie manier om je netwerk te vergroten en een nieuwe doelgroep te bereiken. Let wel op: Adverteren via LinkedIn is over het algemeen vrij prijzig. Hierdoor is het niet voor alle bedrijven weggelegd.

4. InMail

Naast het plaatsen van advertenties, kun je via LinkedIn zogeheten InMails sturen. Met InMail stuur je een persoonlijk bericht naar een ander LinkedIn-lid, zonder hier een connectie mee te zijn. Je kunt dit gebruiken om je producten of diensten aan te bieden aan je prospects.

Zorg er altijd voor dat je InMail berichten relevant zijn voor de ontvanger. Niets is zo vervelend als een sales-bericht ontvangen voor een product of dienst waar je niets mee kunt.

5. LinkedIn vacatures

LinkedIn is een prima tool om te zoeken naar beschikbare vacatures die door leden op de pagina zijn geplaatst of om personeel te werven. Hoewel je via internet ook op vacatures kunt zoeken, is het grote voordeel dat veel vacatures exclusief zijn voor LinkedIn: ze worden nergens anders geadverteerd.

6. Groepen

Door je aan te sluiten bij verschillende groepen die je interesses delen, kan je deelnemen aan discussies. Een groep gemeen hebben met een andere LinkedIn gebruiker is een manier om anderen uit te kunnen nodigen voor je netwerk. Tevens is het een plek om informatie te delen en het vertrouwen op te bouwen. Uiteindelijk kunnen hier nieuwe relaties en klanten uit voortvloeien.

Wil jij meer resultaten behalen met LinkedIn marketing? Bij Another Concept meten wij of jouw LinkedIn volgers actief omgaan met de content die je plaatst. We houden het bereik van jouw berichten in de gaten en monitoren of dat bereik ook echt iets oplevert. Stuur ons gerust een bericht voor meer informatie.