hoe stel je een marketing campagne op - Another Concept

Hoe stel je een marketing campagne op?

Maike Lorenz

Blog door Maike Lorenz

Websites en online marketing zijn mijn ding

Een marketing campagne wordt vaak ingezet om een nieuw concept, product of bedrijf te introduceren. Maar wat komt hier allemaal bij kijken? Als je zelf wel eens een marketing campagne hebt opgesteld weet je dat dit best veel werk kan zijn. Welke kanalen ga je inzetten, welke content moet er gemaakt worden, wie gaat die content maken en wanneer wordt wat geplaatst? Een kleine greep uit de vragen die opkomen bij een succesvolle marketing campagne. Hoe fijn zou het zijn als er een lijstje bestond met alle punten die belangrijk zijn bij het opstellen van een marketing campagne! Zoek niet verder, want precies zo’n checklist hebben wij voor je klaarstaan.

Ga aan de slag met Inbound Marketing

De grootste valkuil bij het lanceren van een marketing campagne is dat er heel veel gave dingen worden neergezet, die helaas niet met elkaar samenwerken. Dit is zonde, want hoe meer samenhang er binnen je campagne is des te effectiever deze campagne ook kan zijn. Daarom hebben wij de checklist opgesteld volgens het Inbound Marketing principe. Inbound Marketing draait om het creëren van een waardevol en samenhangend verhaal voor je klanten. Klinkt nog steeds een beetje vaag? Pak de checklist er maar eens bij! Hier staan de belangrijkste punten van een Inbound Marketing campagne op. Door een campagne op te zetten aan de hand van de checklist zet je dus niet alleen een succesvolle campagne neer, maar werk je ook nog eens volgens de nieuwste én beste marketing strategie van dit moment.

En ander veelvoorkomend probleem is dat er bij een marketing campagne gelijk wordt gewerkt aan het creëren van content. Een sterke basis wordt daarbij vaak vergeten. Want wie is de doelgroep van de campagne, hoe benader je deze doelgroep en wat zijn eigenlijk je specifieke doelen? Je doelgroep en doelen kunnen per campagne verschillen. Het is dus belangrijk om hiermee te beginnen. Daarom begint onze checklist ook bij het in kaart brengen van je publiek en doelstellingen.

Hoe gebruik je de marketing campagne checklist?

marketing campagne checklist - another concept

Op de checklist staan alle belangrijke onderdelen van een marketing campagne uitgewerkt, in de juiste volgorde. Begin bij het eerste punt en loop vervolgens alle stappen punt voor punt na. Je zult zien dat je op die manier een campagne neerzet die sterk is in de basis. Je campagne krijgt vanzelf steeds meer vorm en voordat je het weet heb je een succesvolle marketing campagne gelanceerd!

Naar de checklist

Lees meer berichten

Contact

contact@anotherconcept.nl
0481 74 50 96

Bezoekadres

Industrieweg Oost 13-A
6662NE, Elst

* indicates required