Dorpsstraat 29B, 6661EG Elst
29 januari, 2019
Om een groot aantal Instagram volgers op te bouwen, moet je boeiende content hebben waar je publiek geïnteresseerd in is. Maar als je jouw content niet op het juiste moment publiceert, zullen de meesten het nooit zien. Dus hoe kom je erachter wat de beste tijden en dagen zijn voor jouw publiek om te posten?
De beste manier om een ideale post tijd te vinden, is door de timing van jouw berichten te testen om te zien welke tijd de meeste betrokkenheid oplevert. Om je daar een beetje mee te helpen heeft Sprout Social, een platform voor beheer van social media, een analyse gedaan op basis van klantgegevens om te zien welk moment en op welke dag hun eigen posts op social media de meeste betrokkenheid opleverden.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen:
Posten om 05:00 uur van dinsdag tot vrijdag genereert een aantal van de hoogste engagementen, mensen controleren hun telefoons meestal direct wanneer ze wakker worden.
Posten van 11:00 tot 15:00 uur tijdens de weekdagen genereert ook veel betrokkenheid, mensen kijken vaak even op hun telefoon tijdens de lunch of wanneer hun mentale energie begint op te raken tegen het einde van de werkdag.
Als je in het weekend wilt posten, plaats dan op zaterdag rond 11:00 uur wanneer mensen vaak veel vrije tijd hebben.
Deze algemene gegevens over optimale posttiming zijn een goed startpunt om een betrokken Instagram-publiek te laten groeien, maar als je wat gedetailleerder wilt worden, zijn dit de beste tijden om op Instagram te plaatsen als je een B2C of B2B organisatie hebt.
Dit zijn de beste tijden om te posten op Instagram voor B2C & B2B-bedrijven:
Het publiek van elk merk is anders. Om een betrokken Instagram-doelgroep te bouwen, moet je weten wie je volgers zijn. En een van de beste manieren om je publiek te leren kennen en hun aandacht te trekken, is door precies te weten wanneer ze actief zijn op de app. Aan het begin zit er niet veel anders op dan testen op basis van de statistieken die bekend zijn. Als het goed is kun je hier al snel een consistente lijn in herkennen. Durf vooral ook te vragen wat je volgers het fijnste vinden. Stel een vraag in je verhaal, onder een post of bedenk een andere unieke manier. Je volgers stellen het alleen maar op prijs dat je rekening wilt houden met hun.
Lees hier onze blog: wat is een goede instagram caption?
Weet jij het nog, toen die anderhalve meter inging? Voor veel mensen was het jaar 2020 een jaar vol veranderingen. Niet alleen op sociaal vlak, maar ook binnen het werkveld ging het er anders aan toe. Werken vanuit huis, online shoppen, nieuwe “small businesses”, thuis ondernemen en een nieuwe vorm […]
Lees meerSearch Engine Optimization (SEO) is voor veel bedrijven een cruciaal onderdeel van de marketing strategie. Het optimaliseren van je website voor zoekmachines kan leiden tot meer zichtbaarheid, verkeer en uiteindelijk meer omzet. Ondanks – of misschien juist door – de overvloed aan informatie en de continu veranderende algoritmes van zoekmachines, […]
Lees meer